Мои Конспекты
Главная | Обратная связь


Автомобили
Астрономия
Биология
География
Дом и сад
Другие языки
Другое
Информатика
История
Культура
Литература
Логика
Математика
Медицина
Металлургия
Механика
Образование
Охрана труда
Педагогика
Политика
Право
Психология
Религия
Риторика
Социология
Спорт
Строительство
Технология
Туризм
Физика
Философия
Финансы
Химия
Черчение
Экология
Экономика
Электроника

Чтение. Развитие навыков просмотрового чтения

Тема 2.10. Электронная почта, телефоны (E-mail, telephones)

1. Отработка новой лексики.

2. Чтение. Развитие навыков просмотрового чтения.

3. Говорение. Работа с устными высказываниями по теме.

5. Развитие навыков письма.

 

Отработка новой лексики

ЗАДАНИЯ

1.1. Найдите транскрипцию следующих слов в англо-русском словаре, если это необходимо. Проверьте произношение этих слов по транскрипции (см. Приложение1. Транскрипционные значки и их произношение) или прослушайте их (см. Введение. 2.Рекомендации по слушанию на английском языке). (Find a transcription of the following words in the English-Russian dictionary if it is necessary. Check up a pronunciation of these words on a transcription (see Application1. Transcription symbols and their pronunciation) or listen to them (see Introduction. 2.Recommendations for the hearing in English.)

 

junk mail - почтовый хлам

cheap - дешевый

send pictures/images – посылать картинки/изображения

instant delivery - мгновенная доставка

instant reply - мгновенный ответ

interactive - интерактивный

modern - современный

private - частный

secure - безопасный

slow - медленный

send sound - посылать звук

unwanted communication – нежелательное сообщение

usually formal - обычно официальный

bills – счета

communication – коммуникация, общение

instant – мгновенный

interaction – взаимодействие

privacy – секретность

security – безопасность

spam – спам

virus - вирус

 

1.2. Найдите указанные в задании 1.1. слова в тексте «E-mail, telephones» и запишите их в контексте (см. Введение. 1.Рекомендации по заучиванию слов. Пример перевода слова из контекста). (Find shown in the task 1.1. words in the text «E-mail, telephones» and write down them in the context (see Introduction. 1.Recommendations for memorizing words. Example of translating the word from the context.)

 

E-mail, telephones

Lida

For me it has to be e-mail. It's very fast, cheap and modern-you can download music and video, send letters and pictures, and it's informal, which I like. I know privacy and security can be problems but who sends important documents by e-mail? I get annoyed if I get hundreds of e-mails at work and they all expect an instant response, and obviously I hate getting spam, or even worse, a virus.

Jarek

Well, I use all three, but I prefer the phone. It's more expensive, especially for long-distance calls, but I like the instant interaction and I think you can understand more when you hear a person's voice. I like the informality and speed and you can also use your mobile phone for e-mail and sending images. With mobile phones you don't get a lot of unwanted communication, apart from the occasional wrong number.

Andrea

I like modern things, but I still prefer the post. I know postal delivery is slow, but it's cheap, and you can be sure no one will read your mail or listen to your conversations. You can send anything by post, which you can't do with e-mail. Personally, I like receiving handwritten letters - they look, feel and smell different from e-mails. I think it's sad that young people don't write letters now - they're usually more formal than e-mail and students can practise their grammar and spelling. Now, what I don't like is getting is bills and junk mail!

 

Чтение. Развитие навыков просмотрового чтения

ЗАДАНИЯ

2.1. Работа в парах. Прочитайте текст «E-mail, telephones» быстро (см. Введение. 3.Чтение. Рекомендации по обучению просмотровому чтению). Заполните таблицу, вставляя характеристики нижеприведенных видов коммуникаций. (Pair work. Read the text «E-mail, telephones» quickly (see Introduction. 3.Reading. Recommendations about training to viewing reading). Fill the table, inserting characteristics of mentioned below types of communications.)

 

cheap

send pictures/images

instant delivery

instant reply

interactive

modern

private

secure

slow

send sound

unwanted communication

usually formal

 

E-mail Telephones Post
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

 

 

2.2. Прочитайте текст «E-mail, telephones» быстро (см. Введение. 3.Чтение. Рекомендации по обучению просмотровому чтению). Ответьте на следующие вопросы. (Read the text «E-mail, telephones» quickly (see Introduction. 3.Reading. Recommendations about training to viewing reading). Answer the following questions.)

 

1. Read the different opinions. Which one do you most agree with?

2. Which do our readers like using most: e-mail, telephones or the post?