Чюдо преподобнаго Ферапонта, како явися священноиноку Андреяну и како назнаме//навъ преставление ему въ тридесятъ первое лето по преставлении преподобнаго Ферапонта.
Бысть во едину от нощей явися священноиноку строителю старцу Андреяну и рече в видении: «Настанутъ времена люта и будутъ мятежи велия в руской стране, пойдутъ иноплеменницы и пленитит имутъ многие грады государьства московъскаго и веси многия попленятъ. Приидетъ же и до зде и до поморскихъ// местъ дойдутъ. Ты же обитель твою соблюди жита, и имения манастырьская, и скоти, и ничто же от твоея обители обиденно будетъ ими, по прехождении же двою лет будетъ смирение и тишина во всей руской стране. В то же время ты узриши яже о тебе збудетъся». Андреянъ же во ужасе велии бывъ, и укрепивъся духомъ, и вскоре отиде страхъ от него, и вопросихъ преподобнаго: «Како претерпимъ напа//сти и беды сия, попущенныя от Бога грехъ ради нашихъ?» Отвеща ему преподобный: «Ничто же от твоея обители погибнетъ или обладано ими будетъ, но и попранныя нивы паки возрастутъ. Ты же подвизайся яже ти рекохъ, узриши о себе». И абие невидимъ бысть преподобный. Андреянъ же иде на гробъ преподобнаго и помоливъся на долгъ часъ, и помале времени прииде вестницы от града Галича и поведаша пришествие// литовъскихъ людей ко граду и позжение посадов. Андреянъ же сотвори малу хлевину в дебри вдалее от манастыря едину стадию и собра ту вся жита своя и имения манастырьская. Нашедшим же иноплеменником, и окрестныя веси поплениша и пожгоша, приидоша же и до обители Андреяновы. Старецъ же и братия вся разбегошася въ дебри. Стояше же сопротивнии во обители два дни и две нощи,// всеянныя же нивы вся попраша коньскими ногами и потравиша без остатка, и паки отоидоша от обители сопротивнии, и оставиша огни велии въ манастыре, дабы погорели церкви, и келии, и весь манастырь. И погореша вся станы сопротивныхъ внутрь и вне манастыря и в полехъ. Церкви же и келии и весь манастырь силою Божиею и молитвами преподобнаго чюдотворца Ферапонта сохраненъ бысть, ни дымная воня коей любо хра//мине прикоснуся. По отшествии же ратниковъ старецъ и братия приидоша в манастырь и виде станы ратныхъ позжены, церкви же и келии целы стояще, ничим же вредимы. И возрадовашася старецъ и братия о спасении манастыря и обрете сосуды в забытии повержены котлы и ины сосуды, ктому же обрете два коня, идоша же х клетце своей в дебрь, идеже собраны жита и имения манасты//рьская и видехъ въ хлевине той многи стези потлаченны конницы и пешцы хождаху к хлевине той. Братия же восплакася горко мняше разграбление клети тоя, понеже вся имения манастырьская ту собрана быша и видеша ю заключену и печати целы и вся нерушима и возрадовашася радостию велиею и похвалиша Бога и Пречистую Его Богоматере, и угодника ихъ преподобнаго чюдотворца Ферапонта. Братия же въ скорби вели//цей бысть о попрании и потравлении всеянаго хлеба. Старецъ же, утешая братию, поведая имъ явление преподобнаго Ферапонта и како ему рече о наществии иноплеменникъ, ничтоже погибнетъ от обители, но и попранныя нивы возрастутъ. Братия же, слышавъ от старца таковая чюдеса преподобнаго отца Ферапонта, и утешашеся истинно, веру яша о чюдесехъ преподобнаго. Нивы же в видении возрасташе и класы исполняше//ся и плодъ сотвориша вящее первыхъ плодовъ.